Oferujemy szeroki zakres usług tokarskich a w szczególności toczenie tarcz i
bębnów hamulcowych zdemontowanych z samochodów oraz dorabianie pierścieni
centrujących do felg aluminiowych, toczenie tarcz hamulcowych zamontowanych na
samochodzie specjalnym urządzeniem firmy MAD.
Podczas hamowania zużyciu ulegają zarówno klocki jak i tarcze hamulcowe. W
większości przypadków na powierzchni tarcz powstają rysy, wgłębienia i wżery. W
samochodach, które jeżdżą mało i na krótkich odcinkach, na powierchniach
ciernych tarcz hamulcowych osadza się rdza, której klocek nie jest wstanie
zetrzeć.
Efektem tych procesów jest stopniowe pogarszanie się skuteczności hamowania,
którego większość kierowców nawet nie zauważa, gdyż jest to rozłożone w czasie.
Skuteczną metodą likwidacji tych niedomagań jest przetoczenie tarcz hamulcowych.
Drugą bardzo często występującą we współczesnych samochodach usterką układu
hamulcowego jest bicie promieniowe tarcz hamulcowych. Objawia się onadrganiami
przenoszonymi na koło kierownicy, a w dalszym stadium pulsowaniem pedału
hamulca.Efekty te pojawiają się wyłącznie podczas manewru hamowania.
Zjawisko to jest bardzo szkodliwe, ponieważ znacznie ogranicza skuteczność
hamulców jak również prowadzi do przyspieszonego zużycia układu zawieszenia
pojazdu. Przyczyny powstawania bicia tarcz należy głównie dopatrywać się podczas
bardzo gwałtownego hamowania z dużej szybkości, a następnie błyskawicznego
ochłodzenia tarcz np. wjechaniu w kałużę.
W chwili obecnej często spotykamy się z biciem w układzie hamulcowym po
założeniu nowych tarcz. Problem w większości przypadków leży po stronie złej
jakości (braku odpowiedniej obróbki cieplnej) zamontowanej części.
Pierwsze ostrzejsze hamowania czyli mocne nagrzagrzanie się tarcz powoduje
uwolnienie naprężeń wewnętrznych materiału a w efekcie odchyłkę kształtu
powierzchni ciernych i bicie w układzie. Zdarza się również że odpowiedzialna za
niedomagania jest krzywa piasta kola, bądź błąd montażowy.
Wszystkie te niedoskonałości można usunąć poprzez przetoczenie tarcz
zamontowanych na samochodzie posiadanym przez nas urządzeniem. Obróbka
gwarantuje likwidację bicia promieniowego tarczy poniżej 0,005 mm podczas gdy
producenci dopuszczają max 0,05 mm czyli o rząd wielkości wyżej.
Urządzenie pozwala również na obniżenie kosztów naprawy w przypadku gdy tarcza
hamulcowa montowana jest pod piastą koła, a w związku z tym demontaż jej jest
pracochłonny. |