MECHANIKA

DIAGNOSTYKA

KLEJENIE SZYB

USŁUGI
TOKARSKIE

Oferujemy szeroki zakres usług tokarskich a w szczególności toczenie tarcz i bębnów hamulcowych zdemontowanych z samochodów oraz dorabianie pierścieni centrujących do felg aluminiowych, toczenie tarcz hamulcowych zamontowanych na samochodzie specjalnym urządzeniem firmy MAD.

Podczas hamowania zużyciu ulegają zarówno klocki jak i tarcze hamulcowe. W większości przypadków na powierzchni tarcz powstają rysy, wgłębienia i wżery. W samochodach, które jeżdżą mało i na krótkich odcinkach, na powierchniach ciernych tarcz hamulcowych osadza się rdza, której klocek nie jest wstanie zetrzeć.
Efektem tych procesów jest stopniowe pogarszanie się skuteczności hamowania, którego większość kierowców nawet nie zauważa, gdyż jest to rozłożone w czasie.
Skuteczną metodą likwidacji tych niedomagań jest przetoczenie tarcz hamulcowych.

Drugą bardzo często występującą we współczesnych samochodach usterką układu hamulcowego jest bicie promieniowe tarcz hamulcowych. Objawia się onadrganiami przenoszonymi na koło kierownicy, a w dalszym stadium pulsowaniem pedału hamulca.Efekty te pojawiają się wyłącznie podczas manewru hamowania.
Zjawisko to jest bardzo szkodliwe, ponieważ znacznie ogranicza skuteczność hamulców jak również prowadzi do przyspieszonego zużycia układu zawieszenia pojazdu. Przyczyny powstawania bicia tarcz należy głównie dopatrywać się podczas bardzo gwałtownego hamowania z dużej szybkości, a następnie błyskawicznego ochłodzenia tarcz np. wjechaniu w kałużę.

W chwili obecnej często spotykamy się z biciem w układzie hamulcowym po założeniu nowych tarcz. Problem w większości przypadków leży po stronie złej jakości (braku odpowiedniej obróbki cieplnej) zamontowanej części.
Pierwsze  ostrzejsze hamowania czyli mocne nagrzagrzanie się tarcz powoduje uwolnienie naprężeń wewnętrznych materiału a w efekcie odchyłkę kształtu powierzchni ciernych i bicie w układzie. Zdarza się również że odpowiedzialna za niedomagania jest krzywa piasta kola, bądź błąd montażowy.

Wszystkie te niedoskonałości można usunąć poprzez przetoczenie tarcz zamontowanych na samochodzie posiadanym przez nas urządzeniem. Obróbka gwarantuje likwidację bicia promieniowego tarczy poniżej 0,005 mm podczas gdy producenci dopuszczają max 0,05 mm czyli o rząd wielkości wyżej.
Urządzenie pozwala również na obniżenie kosztów naprawy w przypadku gdy tarcza hamulcowa montowana jest pod piastą koła, a w związku z tym demontaż jej jest pracochłonny.